Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

wtorek, 2 września 2014

,,Cienie przeszłości" Edyta Świętek

Wydawca: Replika
Data wydania: 2014
Format : Książka
Liczba stron: 364
Półka: posiadam
Do kupienia: Gandalf

Edyta Świętek to autorka kilku książek, min. ,,Zakręcone życie Madzi Kociołek". ,,Cienie przeszłości" to jej najnowsza pozycja obyczajowa z wątkiem kryminalnym.

Pewna kobieta po spotkaniu z mężczyzną udała się w dalszą drogę. Pech chciał, że zaszła w ciemny zaułek, gdzie czekało na nią trzech podejrzanych mężczyzn. Była pewna, że nie uda jej się uciec. Bandyci grozili jej nożem oraz chcieli ją zgwałcić. Tylko dzięki upadkowi udało jej się tego uniknąć. Cudem uniknęła śmierci dzięki temu, że znalazł ją bezdomny. Po odzyskaniu przytomności okazało się jednak, że ma amnezję. Wiktor, mężczyzna, który pojawił się w mieszkaniu, mówił, że byli razem, ona jednak nie odczuwała nic poważnego w jego obecności. Jaka była prawda? Kto napadł na dziewczynę?

Rzadko sięgam po literaturę kobiecą, czy też obyczajową. Jeśli już się na nią decyduję mam na uwadze przede wszystkim treść, która w jakiś sposób mnie zainteresuje, a zarazem zafascynuje. Tak było właśnie w przypadku najnowszej pozycji autorki. Nigdy wcześniej nie czytałam żadnej powieści pisarki, więc tym bardziej byłam jej ciekawa. Styl autorki jest tutaj bardzo prosty, książkę czyta się bardzo szybko. Fabuła nie jest zbyt skomplikowana, jednak treść jest dość mroczna, tajemnicza. Edyta Świętek co jakiś czas powoduje nagły zwrot akcji, ujawnia pewne fakty, które mają wpływ na całość historii. Zaskoczenie bardzo zaskakujące, pozycja z pewnością warta uwagi.

Dzięki tej powieści mogłam choć trochę bliżej poznać historię osoby z amnezją, gdyż główna bohaterka na nią cierpiała. Nawet bez tej choroby musimy pamiętać, że nie każdemu można ufać, że nawet przyjaciel może okazać się wrogiem. Nie możemy wszystkim bezgranicznie ufać, gdyż bardzo możemy się przez to zawieść.

,,Cienie przeszłości" to pozycja, w której na odbiór fabuły ma fakt zarówno przeszłość, jak i teraźniejszość. Każdy wątek ma tutaj wielkie znaczenie i znacząco wpływa na całą historię. Jeśli macie ochotę na książkę obyczajową z wątkiem kryminalnym to nie powinniście czuć się zawiedzeni. Jeśli jednak już znacie twórczość autorki to będziecie mieli okazję, by poznać ją w innej odsłonie.

Moja ocena: 5/6

Książka została przeczytana w ramach wyzwania



26 komentarzy:

  1. To jedna z lepszych powieści, jakie udało mi się przeczytać tego lata :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie zdziwiła mnie taka kobieca pozycja u ciebie na blogu. Bardzo mnie zachęciłaś do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjątkowo mnie zainteresowała, więc się skusiłam, tym bardziej, że miałam pożyczoną na przeczytanie.

      Usuń
  3. Widzę, że tobie również książka przypadła do gustu, co nie bardzo cieszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie czytałam, a szkoda :) Chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam inną książkę tej autorki, więc tę mam też w planach. Okładka jest śliczna.

    OdpowiedzUsuń
  6. lektura dla osób lubiących takie książki, nie mówię nie, ale i do końca nie jestem jej pewna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam o niej wcześniej. Czyżby to był błąd? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko możliwe :) Nie każdy ma możliwość, by o wszystkim słyszeć. Ja też nie znam wielu pozycji, na które warto zwrócić uwagę :)

      Usuń
  8. To już któraś z kolei recenzja tej pozycji, na którą dziś trafiłam. Każdy ją ocenia inaczej. Jedni chwalą, inni nie. Muszę sama dać jej szansę, aby się przekonać - jaka jest ta książka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja trafiam zawsze na pozytywne raczej, widocznie czytamy inne blogi :)

      Usuń
  9. O książce już słyszałam i mam na nią ogromną ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Już przy jakiejś wcześniejszej recenzji zainteresował mnie wątek kryminalny. Ciekawa jestem jak autorka go wykorzystała.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja lubię książki obyczajowe oraz kobiece, a ta wygląda bardzo zachęcająco. Poza tym obecnie lubię czytać kryminały, więc to książka idealna dla mnie :) Teraz wystarczy tylko jej poszukać w bibliotece, mam nadzieję, że będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie jest to już od dawna pozycja obowiązkowa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam więc kciuki, aby udało się przeczytać :)

      Usuń