Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

niedziela, 21 kwietnia 2013

,,Reckless I. Kamienne ciało” Cornelia Funke

Wydawnictwo: Egmont
Data wydania: 2012
Format : Książka
Ilość stron: 384
Półka: posiadam
Do kupienia: Gandalf


,,Reckless I. Kamienne ciało” Cornelia Funke

Cornelia Funke to najsłynniejsza niemiecka autorka książek dla młodzieży. Napisała ponad 50 pozycji.

Jan Reckless zaginął pewnego dnia. Żona ani synowie nie wiedzieli, co się z nim stało. Po jego zniknięciu matka zabroniła chłopcom wchodzenia do jego pokoju, jednak Jakub i tak go łamał. Podczas pewnej wizyty w pomieszczeniu mężczyzny odnalazł magiczne lustro, które przeniosło go do innego świata. Potem wielokrotnie przemieszczał się pomiędzy tymi dwoma miejscami. Pewnego razu jego młodszy brat Will udał się za nim. Podczas jednego ataku został zaatakowany i jego ciało zaczęło stawać się kamieniem. Niebawem miał zostać goylem, wojownikiem, który nie miał uczuć. Był jednak wyjątkowy – jego ciało stawało się zielone. Według legendy miał pokonać obecnego króla…

Jakub bardzo obawiał się o życie swojego brata, dlatego postanowił za wszelką cenę uratować go od zostania goylem. Nie było to jednak takie proste. W świecie magii nie każdemu było można bezgranicznie ufać, o czym przekonał się już wielokrotnie.

Will bardzo chciał stać się taki, jak krewny, nie wiedział, co się z nim działo. Jakub za wszelką cenę chciał go chronić i nie wyjawiał mu całej prawdy. W świecie ludzi Will spotykał się z dziewczyną – Klarą, czy ich związek miał się zakończyć poprzez różnice pomiędzy światami?

Klara nie chciała wracać do świata ludzi, bardzo kochała Willa i nie chciała go zostawiać. Nie do końca chyba zdawała sobie sprawę z czyhających na nich niebezpieczeństw. Czy jej decyzja była słuszna?

Główną bohaterką była także Lisica, dziewczyna, która przybrała ciało tego zwierzęcia. Mogła jednak także stawać się dziewczyną, czego nie lubiła. Nikt nie znał jej prawdziwego imienia. Bardzo zżyła się z Jakubem i nie chciała odstępować go na krok. Na trudniejsze wyprawy chłopak chodził jednak sam. Czy czegoś się obawiał?

Istniały także karły, które nie słynęły z prawdomówności, bardzo często oszukiwały ludzi. Bohater już raz zawiódł zaufanie Jakuba. Teraz jednak nie miał wyjścia. Ponownie musiał spotkać się z karłem, choć nie miał żadnej pewności, czy tamten mu pomoże. Te istoty słynęły z tego, że dbały tylko o własne dobro. Było to jednak jego jedyna szansa na uratowanie Willa.

Książka nie od razu mi się spodobała. Na początku nawet chciałam odłożyć ją i przeczytać później. Z czasem jednak wciągnęłam się w fabułę, zżyłam z głównymi bohaterami. Strony zaczęły przemykać mi błyskawicznie, nie mogłam się oderwać od tej pozycji. Język prosty i zrozumiały. Nawet nie zauważyłam, gdy skończyłam czytać I część. Zakończenie dość zaskakujące, nie spodziewałam się takiego, jednak nie do końca mnie ono zachwyciło.

Z twórczością Cornelii Funke zapoznałam się po raz pierwszy, jednak w bliskich planach mam przeczytanie II części serii. Mam nadzieję, że zostaną rozwiązane niektóre wątki i fabuła spodoba mi się tak samo, jak teraz.

,,Reckless I. Kamienne ciało” to z pewnością opowieść zaliczająca się do gatunku fantastyki. Spodoba się miłośnikom tego gatunku, jak i także nastolatkom. Nieco starsi czytelnicy też będą zadowoleni!

Moja ocena : 5/6

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję :



Książka została przeczytana w ramach wyzwania

10 komentarzy:

  1. Jakoś nie przekonuje mnie fabuła, może gdybym zaczęła czytać to po pewnym czasie by mnie wciągnęła, ale narazie odpuszczę :) poczekam na recenzję II części :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już spotkałam się z twórczością Cornelii Funke w "Atramentowej krwi", i nie wiem czemu dalej nie czytałam reszty tomów serii... Zastanawiam się nad podjęciem ich czytania jak i również zaczęcia tej serii.
    Co do akcji- pisarka tak ma, iż dopiero później ją rozwija. Tak samo było jak zaczynałam swoją książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tę powieść, a kontynuacja jest jeszcze lepsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za podesłanie linka do recenzji,
    została dodana do wyzwania "Czytam Fantastykę"
    pozdrawiam i dobrej nocy życzę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nie mam przekonania do recenzji, w których większość stanowi streszczenie. ;) Sama książka kojarzy mi się z Opowieściami z Narnii, ale jakoś mnie nie zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń