Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

środa, 26 maja 2021

,,Kamienny sufit. Opowieść o pierwszych taterniczkach" Anna Król

 ,,Kamienny sufit. Opowieść o pierwszych taterniczkach"


Bardzo lubię poszerzać swoją wiedzę, a jeśli mogę to robić w tak przystępny sposób to jestem bardzo na tak. 

Anna Król swoją pozycję poświęciła pierwszym taterniczkom, kobietom, które ubierały się w spodnie czy w innych ubraniach wbrew docinkom mężczyzn i z nimi wybierały się w góry. Wówczas uważano, że jest to typowo męskie zajęcie, więc na bohaterki, które wspinały się na szczyty patrzono krzywo. Nie poddawały się jednak i dzięki nim obecnie kobiety na szczytach nie są niczym nadzwyczajnym.

Na zakończenie zostało podane subiektywne kalendarium napisane przez Annę Król, które jeszcze dokładniej porządkuje zdobytą wiedzę. Nie zapomniano także o bogatej bibliografii, której urywki wspaniale są wkomponowane w tę publikację. Bardzo podobało mi się podanie życiorysu każdej z kobiet, wplecenie tych opisów zdobycie gór i wyruszenie na szczyt ich śladami przez Annę Król.

W książce nie zabrakło starych i nowych zdjęć. Starych, przedstawiających kobiety, pierwsze taterniczki, które wbrew krzywym spojrzeniom zdobywały kolejne miejsca. Nowsze przedstawiają wyprawy autorki, która także odwiedziła dane szczyty. Dzięki przystępnemu językowi publikację czyta się z nadzwyczajną przyjemnością.

,,Kamienny sufit. Opowieść o pierwszych taterniczkach" Anny Król to pozycja dla zainteresowanych typowo tym tematem, ale także tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę. Na pewno spodoba się także kobietom, które nie boją się nowych wyzwań.

Moja ocena: 5.5/6  

Za egzemplarz książki dziękuję wydawnictwu Znak  


11 komentarzy:

  1. Sama uwielbiam góry i nie wyobrażam sobie, by dziś ktoś powiedział, że to typowo męskie zajęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tematyka nie dla mnie, ale dla fanów gór to pewno miła lektura.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow. Jestem pod wrażeniem recenzji, okładki i tytułu. Mam nadzieję, że uda mi się zdobyć tę pozycję i jak najszybciej przeczytać. Świetna recenzja. 🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za polecenie tej pozycji, jestem ciekawa historii pierwszych taterniczek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że to bardzo ciekawa pozycja, dobrze że ostatnio coraz więcej pisze się o kobietach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam tę książkę, ale w najbliższym czasie nie planuję jej czytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. To wygląda na ciekawą pozycję, którą warto przeczytać. Temat interesujący.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kobiety wielokrotnie udowodniły, że potrafią wiele

    OdpowiedzUsuń
  9. zupełnie nie moja tematyka, nie potrafię się do niej przekonać, ale mam paru hobbystów, więc na pewno polecę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mnie zainteresowałaś tą książką. Na pewno poszukam i przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka z pewnością ciekawa, choć nie do końca dla mnie. Wiem jednak komu ją polecę. : )

    OdpowiedzUsuń