Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

wtorek, 22 lipca 2014

,,Galop'44" Monika Kowaleczko-Szumowska [PRZEDPREMIEROWO]

Wydawca: Egmont
Data wydania: 2014
Format : Książka
Liczba stron: 320
Półka: posiadam
Do kupienia: Empik

Monika Kowaleczko-Szumowska dzięki współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego zainteresowała się tą tematyką i z pomocą autentycznych materiałów postanowiła napisać książkę o tym wydarzeniu.

Mikołaj i Wojtek. Pozornie dwaj bracia, jednak zupełnie różni od siebie. Młodszy z nich, Mikołaj, był raczej typem marzyciela, z kolei Wojtek na wszystko patrzył realnie. Niebawem wypadała kolejna rocznica Powstania Warszawskiego. Wybrali się więc w odpowiednie miejsce, aby to upamiętnić. Rozdzielili się przed wejściem. Mikołaj niespodziewanie po przejściu kanałami znalazł się w prawdziwym wirze wydarzeń Powstania Warszawskiego. Dzięki kanałowi przeniósł się do 1944 roku, gdzie wówczas rozgrywało się Powstanie.

Książka z pewnością jest ważna i potrzebna, tym, bardziej, że już za kilka dni będziemy obchodzić 70. rocznicę Powstania Warszawskiego. Atutem tej powieści jest fakt, że większość wydarzeń i postaci jest autentyczna. Pozycję czyta się dość dobrze i szybko, jest ona dobra, jednak podczas jej lektury nie poczułam jakiegoś wow. Jest to pierwsza publikacja z tego okresu, z którą miałam okazję się zapoznać, jednak czegoś mi w niej zabrakło. Motyw przenoszenia się w czasie kojarzy mi się i bardziej pasuje do książek fantastycznych, a nie do obyczajowych, czy opisujących Powstanie. Oczywiście jest to tylko moje zdanie, innym czytelnikom ten wątek przypadł do gustu.

Niektóre wydarzenia są opisywane z dwóch punktów widzenia - Mikołaja i Wojtka, który także się tam znalazł. W tekście pojawia się dość sporo postaci, jednak nie ma problemu z ich zapamiętaniem i orientacją, kto się czym zajmuje. Pojawia się także wątek miłosny, który także jest interesujący. Książka ma trochę ponad 300 stron, więc jej lektura nie zajmuje aż tak dużo czasu. Ja osobiście po tej powieści oczekiwałam chyba czegoś więcej i trochę się zawiodłam. Jednak powtórzę jeszcze raz, moim zdaniem jest to dobra pozycja, aczkolwiek niezachwycająca.

,,Galop'44" to hołd dla Powstańców, który walczyli w okupowanej Warszawie. Książka przeznaczona jest raczej dla młodzieży, jednak starsze osoby także mogą się z nią zapoznać. Moja Babcia przeczytała ją i także uznała ją za dobrą publikację. Teraz, tuż przed kolejną rocznicą, warto przeczytać tę powieść i wspomnieć o tych wszystkich, którzy w trakcie Powstania Warszawskiego poświęcili swoje życie, abyśmy my mogli żyć w wolnym kraju.

Moja ocena: 4/6

Data premiery: 23.07.2014r.

Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję :

Książka została przeczytana w ramach wyzwania


24 komentarze:

  1. Słyszałam już o tej publikacji, będę mieć ją na oku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł na fabułę. Już od jakiego czasu mam ją na oku ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się, że pomysł na fabułę jest mega!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się bardzo ciekawie! Fabuła bardzo interesująca i przykuwająca wzrok okładka oraz tytuł...Na pewno przeczytam gdy tylko będę miała okazję. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem przekonana czy ta pozycja jest dla mnie. Chyba się nie skuszę.

    im-bookworm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że takie książki powstają. To bardzo ważne. Jeśli będę miała okazję to na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  7. książka jak najbardziej warta uwagi, szczególnie jak ktoś lubi taką tematykę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Tematyka tej książki całkowicie nie w moim guście, zatem nie będę zmuszać się na siłę do jej czytania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś zdecydowanie stroniłam od literatury wojennej. Nadal w sumie nie czytuję, ale czuję, że coraz bardziej mnie ciągnie w tym kierunku.

    OdpowiedzUsuń
  10. Temat powstania warszawskiego zainteresował mnie całkiem niedawno, kiedy czytałam biografię Baczyńskiego. Myślę, że ta choć przeznaczona dla młodzieży na pewno mi się spodoba. Kiedyś na pewno się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje gimnazjum nosiło imię Pokolenia Kolumbów, może kiedyś będzie to lektura ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale ciekawi mnie taka tematyka i z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń