Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

poniedziałek, 17 marca 2014

,,Kroniki Prydainu. Księga Trzech" Lloyd Alexander


Wydawca: Filia

Data wydania: 2013
Format : Książka
Ilość stron: 278
Półka: posiadam
Do kupienia: Gandalf

Lloyd Alexander to pisarz ponad 40 książek. Na podstawie dwóch pierwszych tomów serii ,,Kroniki Prydainu" został nakręcony film animowany - ,,Taran i magiczny kocioł".

Tarasowi wydawało się, że ciągłe wykonywanie podków może być nużące i bezużyteczne, zwłaszcza wtedy, gdy nie mieli na stanie tych zwierząt. Pewnego dnia jednak niespodziewanie uciekła magiczna świnia Hen Wen. Chłopiec wyruszył na jej poszukiwania, udał się głęboko w las, jednak jej nie znalazł. Spotkał za to ludzi wraz z Rogatym Królem na czele, który zagrażał Krainie Prydainu. Od tej chwili rozpoczęła się walka z czasem. Czy udało się uchronić krainę przed Rogatym Królem? Jakie przygody czekały bohaterów?

Jakiś czas temu prawdopodobnie napotkałam kilka recenzji tej książki. Okładka jakoś ułatwiła mi w pamięci i dlatego też, gdy zobaczyłam ją na Targach Książki w promocyjnej cenie wiedziałam, że nie będę mogła jej się oprzeć. Fantastyczne powieści należą do jednych z moich ulubionych, choć ostatnio zdecydowanie za rzadko je czytałam. Teraz postanowiłam to nadrobić i czym prędzej sięgnęłam po ,,Kroniki Prydainu. Księgę Trzech".

Duża czcionka dodatkowo ułatwiła mi szybsze czytanie, a ciekawa i wciągająca historia sprawiła, że nie mogłam zasnąć, nie zapoznawszy się z nią do końca. Postanowiłam się z nią zapoznać ze względu na napis znajdujący się na okładce. Jako że jestem miłośniczką ,,Opowieści z Narnii" skusiłam się też na tą serię i nie żałuję. Już teraz wypatruję drugiego tomu serii, a zarazem dalszych przygód młodszego świniopasa Tarana i jego towarzyszy.

Pozycja jest niezwykle ciekawa. Wciąż coś się dzieje, akcja ani na moment nie zwalnia. Podczas lektury tej powieści z pewnością nie można pomyśleć o nudzie. Występuje w niej kilku głównych bohaterów, którzy odgrywają kluczową rolę. Nie zabraknie jednak także tych drugoplanowych, którzy mają swój udział w całej historii.

Dodatkowo powieść zawiera bardzo ważne przesłanie, które każdy z nas z pewnością uchwyci. Cieszę się, że znalazło się ono w książce dla młodzieży, gdyż niektórzy mogą o tym zapomnieć. Bowiem najważniejsza w życiu dla nas powinna być przyjaźń. Pojedynczy człowiek także może wiele dobrego zdziałać, jednak bez pomocy bliskich osób nie zawsze może odnieść zamierzony skutek. Przyjaciele są po, aby sobie pomagać i być z sobą zarówno w dobrych chwilach, jak i tych gorszych.

,,Kroniki Prydainu. Księga Trzech"  to pierwszy tom otwierający serię ,,Kroniki Prydainu". Nazwisko autora do tej pory było mi obce, jednak mam nadzieję, że kiedyś uda mi się zapoznać jeszcze głębiej z jego twórczością oraz obejrzeć ekranizację dwóch pierwszych tomów serii. Jest to książka raczej przeznaczona dla nastolatków, choć myślę, że i nieco starszym osobom powinna przypaść do gustu, jeśli lubią taką fabułę.

Moja ocena: 5/6

Książka została przeczytana w ramach wyzwania

18 komentarzy:

  1. Już mi się podoba, koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jakoś nie czuje zainteresowania tą książką, ale polecę ją mojej nastoletniej siostrzenicy, bo ona jest wielką fanką fantastyki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przesłanie idealne dla młodych ludzi, z chęcią będę polecać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale cudna książka!!! I ty je wszystkie masz na półkach? jest twoja czy z biblioteki?
    Miłego dnia, buziak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja, tą akurat kupiłam na Targach. Trzymam na półkach, ale co jakiś czas wydaję. Ostatnio wydałam ze 100 książek, do których już nie wrócę.

      Usuń
  5. Sama historia jakoś mnie nie interesuje, ale okładka cudna!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mimo, że dla młodzieży to sama z miłą chęcią bym przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wysoka ocena i wiem komu polecić. :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że i mnie by całkiem zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń