Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

wtorek, 17 września 2013

,,Koszmarna księga Koszmarnego Karolka” Francesca Simon

Wydawnictwo: Znak
Data wydania: 2006
Format : Książka
Ilość stron: 158
Półka: posiadam
Do kupienia: Gandalf

Francesca Simon to Amerykanka, która obecnie w całości poświęciła się pisaniu. Seria o Koszmarnym Karolku istnieje na polskim rynku już kilkanaście lat.

Książeczka składa się z dziesięciu opowiadań, w których głównymi bohaterami są Koszmarny Karolek, Doskonały Damianek i jeszcze kilku innych znajomych. Chłopiec, jak zresztą wskazuje już jego przydomek, jest koszmarny i rodzice nie mogą nic na to poradzić. Znacznie różni się od swojego grzecznego brata, który zawsze jest doskonały.

Tym razem możemy zapoznać się z przygodami Karolka na basenie, gdzie przepłoszył swoich konkurentów, czy podczas dnia sportu w szkole, którego tak nienawidził. Nie zabrakło także prezentu od babci, który nie spodobał się bohaterowi, czy dyktanda z wyrazów z trudną pisownią. Jak zwykle było zabawnie i trochę strasznie.

Z przygodami Koszmarnego Karolka sama zapoznawałam się, gdy uczyłam się jeszcze w podstawówce. Pamiętam, jak chodziłam do biblioteki i wypożyczałam co raz to nowe opowieści o moim ulubionym bohaterze. Sympatia do niego nie przeszła mi przez lata i gdy trafiła się okazja postanowiłam z niej skorzystać i kupić sobie 3 książki. Na razie jestem po lekturze pierwszej z nich i mogę powiedzieć, że choć minęło tyle lat nadal lubię Karolka, choć z pewnością mniej niż te kilkanaście lat wstecz.

Podczas czytania tej książki co chwilę przypominałam sobie, że większość opowiadań w niej zawartych jest mi dobrze znana jeszcze z czasów dzieciństwa. Dzięki tej pozycji mogłam znów znaleźć się w bibliotece, szkole podstawowej i na nowo zagłębiać się w historię chłopca.

Czy Karol jest jednak taki koszmarny, jak go próbują przedstawić? Moim zdaniem jest po prostu przebiegły, chciałby osiągnąć sukces bez żadnego nakładu pracy. Czy jednak jest to możliwe i udało mu się to kiedykolwiek osiągnąć? Przeczytajcie sami.

Styl autorki jest prosty, a książkę czyta się dość szybko i z przyjemnością. Możemy poznawać kolejne wspaniałe pomysły chłopca, który sam nie może uwierzyć w to, że wpadł na tak genialny pomysł. Lektura tych opowiadań była dla mnie przyjemnością i z pewnością sięgnę po inne książki autorki.

,,Koszmarna księga Koszmarnego Karolka” to ciekawa pozycja dla młodszych dzieci lub miłośników bohatera, którym z pewnością przypadnie do gustu. Nowi czytelnicy też powinni być usatysfakcjonowani.

Moja ocena: 5/6

Książka została przeczytana w ramach wyzwania 


27 komentarzy:

  1. U mnie tak samo - za czasów szkoły podstawowej uwielbiałam Karolka :) I ciągle biegałam do biblioteki sprawdzić czy przypadkiem nie ma kolejnej książki :) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O! Przypomniałaś mi moje dzieciństwo! Jeszcze kilka lat temu zaczytywałam się Karolkiem! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym razem podziękuję, gdyż w minionym tygodniu już zakupiłam 3 książeczki dla dzieci i na razie starczy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie muszę przeczytać tę książeczkę mojemu małemu chrześniakowi. ;)

      Usuń
    2. Ona nie jest do takich całkiem małych dzieci ;)

      Usuń
  4. Jak ja dawno nie czytałam Koszmarnego Karolka :) Chętnie wrócę do tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje dziecko także polubiło koszmarnego Karolka w czwartej klasie:). Uważam, ze to dobra lektura dla dzieci, które mają problem z asertywnościa. W ogóle tacy trochę antybohaterowie, chyba sa teraz na topie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja czytałam kilka części Karolka i bardzo miło wspominam tę lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzieci mojej byłej polonistki bardzo kochały wszystkie przygody Karolka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem ciekawa jak rodzice Karolka radzili sobie z takim ciężkim przypadkiem i czy nie faworyzowali drugiego syna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To raczej jest opowiedziane w żartach, brata podawali Karolkowi za przykład;)

      Usuń
  9. ja ostatnio nie czytam bajek, a moje dzieciaki mają trudności z czytaniem lektur, niestety nie mają po mnie zamiłowania do książek wiec odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To będzie dobra na przyszłość ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam "Koszmarnego Karolka" :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Koszmarny Karolek tak jak Cwaniaczek to ulubione postaci moich uczniów.
    W ich przygodach zaczytują się wszyscy od klasy I do VI, i to zarówno chłopcy, jak i dziewczynki :)

    OdpowiedzUsuń