Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

wtorek, 20 sierpnia 2013

,,Rymowanki polskie. Przysłowia dla dzieci” Dorota Strzemińska-Więckowiak

Wydawnictwo: SBM
Data wydania: 2013
Format : Książka
Ilość stron: 64
Półka: posiadam
Do kupienia: Gandalf

Dorota Strzemińska-Więckowiak wyszła naprzeciw rodzicom i stworzyła wspaniałą księgę z przysłowiami.

Całość składa się z 30 przysłów, mniej lub bardziej znanych, pamiętanych, które na prostych przykładach zostały wyjaśnione w taki sposób, aby dziecko nie miało problemów z ich zrozumieniem. Dodatkowo w rymowance zawsze pojawiało się dane przysłowie, aby prościej można było sobie przyswoić jego znaczenie.

Przysłowia są z różnych dziedzin, nie są monotematyczne. Spotkamy się z takimi, jak np. robić z igły widły, co kraj to obyczaj, czy czego Jaś się nie nauczy tego Jan nie będzie umiał. Są one bardzo zróżnicowane, co mnie bardzo cieszy. Dzięki tej pozycji przypomniałam sobie, jak wiele przysłów umknęło mi z pamięci.

Dodatkowo dużym atutem są ilustracje, bardzo duże, wyraziste. Każde przysłowie zajmuje 2 strony w taki sposób, że mamy wgląd w całość tekstu jednocześnie. Bardzo dobrze  pomyślane, gdyż nie musimy przewracać kartki, aby widzieć całość.

Książkę kupiłam właściwie przez przypadek na wyprzedaży w Biedronce. Był taki wybór, że sama nie wiedziałam na co się zdecydować. Ta pozycja jednak bardzo mi się podobała i skusiłam się na jej zakup. Cena nawet bez promocji nie jest obłędna. 10 złotych to nie majątek,  a dziecko może dowiedzieć się wielu nowych informacji.

Twórczość autorki była mi obca, podobnie zresztą, jak wydawnictwo. Nie wiem, czy istnieją inne książki pisarki, jeśli jednak tak będzie z przyjemnością w przyszłości się z nimi zapoznam.

,,Rymowanki polskie. Przysłowia dla dzieci” to wspaniała pozycja tak naprawdę dla każdego z nas. Przysłowia warto znać, aby zaś używać ich w odpowiednich kontekstach. Jest to więc powieść nie tylko dla małych odkrywców. Wiedza z pozycji przyda się każdemu.

Moja ocena: 5,5/6

Książka została przeczytana w ramach wyzwania 


24 komentarze:

  1. Ja bardzo lubię wracać do takich rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przysłowia... Cóż, nie przeczę, że często słyszę jakieś i nie wiem, o co chodzi. Jednak niekoniecznie sięgnęłabym akurat po wydanie dla dzieci, wolałabym chyba coś bardziej "dorosłego" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się to podobało:) Do nauki najmłodszych w sam raz.

      Usuń
  3. Przysłowia warto znać- też jestem takiego zdania, więc zobaczę, czy w mojej Biedronce jest jeszcze ta książeczka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam z moim braciszkiem czytać rymowanki, lubie słuchac, jak czytając uczy się rymować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że nie zamieściłaś przykładowych zdjęć tych rymowanek. Chciałabym zobaczyć, jak wyglądają. Okładka okrutnie przesłodzona, ale wierzę na słowo, że książeczka nadrabia treścią.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna, stworzona dla mojej małej!

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, bardzo ciekawa autorka. Oprócz "Przysłów polskich" napisała kolejne "Przysłowia polskie" ( drugi tom ). Dodatkowo napisała książeczki, pt. "Wierszyki dla 3 latka" i "Wierszyki dla 4 latka".
    Coś mi się zdaje, że jeszcze o niej usłyszymy.

    OdpowiedzUsuń
  8. O to świetna pozycja, przydałaby się w mojej szkole. Mogłabym z nią pracować podczas zastępstw w młodszych klasach.

    OdpowiedzUsuń
  9. sama bym sobie takie przysłowia przypomniała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam, bardzo się cieszę, że Państwu się podobają wierszyki. Z dniem dzisiejszym postanowiłam publikować swoją twórczość na blogu: http://poezjadladzieci.blogspot.com/
    , która nie znalazła uznania w oczach Wydawców.

    Pozdrawiam i zapraszam.

    OdpowiedzUsuń