Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

środa, 28 września 2022

,,Uciekłem z getta" John Carr

 ,,Uciekłem z getta"


,,Uciekłem z getta" Johna Carra to książka spisana przez syna wówczas nastolatka, który faktycznie uciekł z łódzkiego getta.

Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że w łodzi również znajdowało się getto. Obecnie można oglądać to miejsce jako Stację Radegast z Łodzi. John Carr w formie książki spisał wspomnienia swojego ojca, Chaima Herszama, znanego później jako Henry Carr, któremu faktycznie udało się uciec z tego piekła.

Wydarzenia nie miały potoczyć się właśnie w ten sposób. Nastoletni chłopcy chcieli przedrzeć się przez drut tylko w celu zdobycia pożywienia dla własnej rodziny. Na ich nieszczęście zauważył ich żołnierz. Nie mieli wyjścia. Albo oni, albo on. Mężczyzna został zastrzelony. W ten sposób rozpoczęła się m.in. historia Chaima, który musiał uciekać dalej.

Jest to niezwykle poruszająca książka z tego powodu, że wydarzenia w niej opisane miały miejsce naprawdę. W tym wydaniu nie brakuje również czarno-białych zdjęć, które również są idealnym uzupełnieniem tej historii.

,,Uciekłem z getta" Johna Carra to świadectwo życia jego ojca, któremu jako pewnie jednemu z nielicznych udało się uciec i przeżyć kolejne lata wojny.

Moja ocena: 5.5/6

Za egzemplarz książki dziękuję wydawnictwu Znak.

7 komentarzy:

  1. Genialna propozycja, zapisuję do przeczytania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie książki zawsze bardzo mocno mnie poruszają.

    OdpowiedzUsuń
  3. Getto w Łodzi było trudnym doświadczeniem dla łódzkich Żydów, jak zresztą każde getto. Zapiski z tego traumatycznego miejsca na pewno są interesującą historią.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisuję na przyszłość do przeczytania, lubię takie pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem bardzo ciekawa tej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że warto się zainteresować tą publikacją. Nie słyszałam o niej wcześniej. PS. Masz nazwę miasta napisaną z małej litery o tutaj : Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że w łodzi również znajdowało się getto.

    OdpowiedzUsuń