Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

niedziela, 20 kwietnia 2014

,,Opowieść o Błękitnym Psie, czyli o rzeczach trudnych dla dzieci" Beata Majchrzak

Wydawca: Papilon
Data wydania: 2013
Format : Książka
Ilość stron: 96
Półka: posiadam
Do kupienia: Gandalf

Beata Majchrzak na co dzień jest psychologiem. Jej książka została nagrodzona w III konkursie literackim im. Astrid Lindgren. Warto dodać, że do konkursu przystąpiło ponad 400 uczestników.

Książka podzielona jest na pięć rozdziałów. Bohaterem każdego z nich jest inne dziecko, jednak łączy je jedno - Błękitny Pies i opowieść, która opowiada o tym zwierzęciu i o swoich marzeniach. Zazwyczaj na początku rozdziału znajduje się krótka notka o bohaterze rozdziału, a następnie opowieść o Błękitnym Psie, choć zdarzają się wyjątki.

Bohaterów cechuje to, że nie są zdrowi. Możemy poznać niesłyszącą dziewczynkę, dziewczynkę bez nogi, chłopca o wątłym ciele oraz takiego, który nie miał głowy do matematyki. Łączącym ich elementem jest fakt, że mieli oni swoje marzenia i widzieli Błękitnego Psa. Choć czasem byli niesympatyczni, czy źli to mimo wszystko byli dobrymi ludźmi.

Akurat na tę książkę trafiłam przypadkiem na Targach Książki w Poznaniu, gdzie autorka opowiadała o swojej pozycji. Fabuła zainteresowała mnie wtedy na tyle, że skusiłam się na jej zakup. Początkowo lektura może wydawać nam się trudna, jednak z czasem zżyjemy się z bohaterami i nawet nie zauważymy ilości przeczytanych stron, tak szybko dobrniemy do końca.

Warto dodać, że historie dzieci o Błękitnym Psie są kontynuowane, postacie z jednej występują także w kolejnych. Po każdym rozdziale znajduje się zadanie do wykonania, najczęściej jest to narysowanie czegoś związanego z daną opowieścią. Autorka starała się uświadomić nam, że takiego Błękitnego Psa może widzieć każdy z nas, jeśli tylko zrozumiemy, że jesteśmy jedyni, wyjątkowi i też możemy spełniać swoje marzenia.

,,Opowieść o Błękitnym Psie, czyli o rzeczach trudnych dla dzieci"  to książka szczególna, przeznaczona dla dzieci w wieku od 3-5 lat, choć myślę, że nieco starsi czytelnicy lepiej zrozumieją jej ideę. Duża czcionka ułatwia czytanie, a ilustracje Aleksandry Chabros, z którymi spotkałam się także w innych książeczkach, jak zwykle zasługują na uwagę.

Moja ocena: 5,5/6



Książka została przeczytana w ramach wyzwania 



Książka została przeczytana w ramach wyzwania




33 komentarze:

  1. O to dla mojej chrześnicy, lubię jej kupować książki, sama je najpierw zawsze czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat mam w takim przedziale wiekowym dzieciaczki, więc im polecę tę książeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna pozycja! Oby jak najwięcej takich na naszym rynku wydawniczym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie, coraz więcej spotyka się takich książek z przesłaniem.

      Usuń
  4. O tej książeczce jeszcze nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się wyrównało, bo ja u Ciebie czytam co chwilę o nowych pozycjach.

      Usuń
  5. Bardzo dobra treść, ładne ilustrację, tematyka, którą warto przedstawić dzieciom. Jednym słowem - doskonała książeczka :)

    Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I znów literatura dziecięca, nie dla mnie, ale dzieciom na pewno się spodoba. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest i na mojej liście zakupów - słyszałam o tej książeczce wiele dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi bardzo sympatycznie ;) Muszę się rozejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fenomenalna okładka! Jestem nią zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  10. O tej książeczce jeszcze nie słyszałam. A mam córkę w wieku 2,5 lat, która uwielbia już teraz gdy czytam jej różne książeczki. Faktycznie pozycja wygląda bardzo zachęcająco. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak mi się wydaje, że to musi być mądra i warta polecenia książka.

    OdpowiedzUsuń
  12. Konkurs Lindgren jest bardzo ważny i prestiżowy. Cenna książeczka.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie się wydaje, że treść książeczki może być nie zrozumiała dla 3 - 5 latków. Na moje oko jest dla dzieci od 6 lat.
    Na pewno jest bardzo potrzebna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zgodzę się. Syn od 2 roku posiada ją w swojej biblioteczce. Przez rok była nr 1. Znaliśmy ją na pamięć. Teraz ma ponad 4 lata i też chętnie do niej wraca.

      Usuń
  14. Super, ze takie pozycje pojawiają się na naszym rynku wydawniczym :)

    OdpowiedzUsuń