Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

sobota, 9 października 2021

,,Dostojewski. Portret intymny" Alex Christofi

 ,,Dostojewski. Portret intymny" 


Fiodor Dostojewski to pisarz ze sporą ilością wydań, więc nie ma się czemu dziwić, że w 200. rocznicę jego urodzin wydawane są kolejne książki o nim.

Na początku tej pozycji znajdziemy kalendarium. Następnie autor wydania opisuje życie Dostojewskiego,zwracając uwagę na jego pobyt na katordze, życie miłosne, grę w karty, która doprowadzała jego rodzinę do ruiny. Wielokrotnie się zapożyczał lub chciał tego dokonać, z czasem krewni i znajomi się od niego odwrócili. Doszło do tego, że zimą nie miał nawet futra.

W czasie studiów jako temat pracy magisterskiej wybrałam sen w twórczości tego autora. Byłam bardzo ciekawa co Alex Christofi może napisać o życiu tego wybitnego twórcy. Jestem bardzo zadowolona z tej lektury. Jest ona obszerna, zawiera bogatą bibliografię, dużo cytatów, przypisów. Czyta się sprawnie, napisana jest bardzo przystępnie.

Fiodora Dostojewskiego znamy przede wszystkim z lektury szkolnej ,,Zbrodnia i kara", jednak jego wydań jest o wiele więcej. Warto zapoznać się z krótszymi formami, czy choćby obszernym ,,Idiotą". Twórca nie szczędził w swoich utworach własnych obserwacji, czy faktów z własnego życia.

,,Dostojewski. Portret intymny", którą napisał Alex Christofi to wspaniałe ukoronowanie 200. rocznicy urodzin tego twórcy. Z przyjemnością i olbrzymim zainteresowaniem zapoznałam się z tym przystępnym wydaniem.

 Moja ocena: 5/6     

Za egzemplarz książki dziękuję wydawnictwu Prószyński i S-ka.

14 komentarzy:

  1. Marzy mi się, aby w końcu przeczytać wszystkie książki Dostojewskiego, ale i tak publikacje na jego temat, może kiedyś będę miała tyle wolnego czasu. Tytuł zapamiętuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam, że powstała taka książka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym razem publikacja nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja chętnie się skuszę, wiele cytatów mam z Dostojewskiego wynotowanych. :)

      Usuń
  4. Całkiem przewrotne miał życie jak można wywnioskować z opisu. Zatem książka też pewnie nie wieje nudą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszy, że wydawnictwo uczciło dwusetną rocznicę urodzin pisarza w taki sposób!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem przy tego typu rocznicach powstają naprawdę ciekawe książki. :)

      Usuń
  6. Jestem ciekawa tego wydania i na pewno się na nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że każdy artysta może pozazdrościć tak hucznych obchodów rocznicy urodzin pisarza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziedzictwo, które nam pozostawił wciąż warte jest poznawania. :)

      Usuń
  8. Nie miałam okazji na czytanie tej pozycji. Myślę że sięgnę po nią w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię jego twórczość, chociaż nie sięgam po nią zbyt często. Biografię chętnie bym przeczytała

    OdpowiedzUsuń
  10. wiem komu kupie na prezent, ta osoba nawet chciała sobie zmienić nazwisko na... Dostojewska...

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta książka to świetny pomysł na prezent dla kogoś ktor lubi twórczość Dostojewskiego.

    OdpowiedzUsuń