Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

wtorek, 24 czerwca 2014

,,Zapomniani" Mark Billingham

Wydawca: Burda Książki
Data wydania: 2010
Format : Książka
Ilość stron: 408
Półka: z biblioteki
Do kupienia: Gandalf

Mark Billingham to autor już kilkunastu kryminałów, których głównym bohaterem jest detektyw Tom Thorne. Na podstawie powieści powstał serial filmowy.

Na ulicach zaczęli ginął bezdomni. Tom Thorne, który był załamany po śmierci ojca i zajmował się wypełnianiem dokumentów postanowił wtopić się w tłum i w środowisko ludzi ulicy. Miał nadzieję, że dzięki temu szybciej uda mu się znaleźć zabójcę, zanim zginą kolejni ludzie. Poza tym być może miał nadzieję, że w ten sposób przyćmi tragedię, która go dotknęła.

Tę powieść o bezdomnych chciałam przeczytać już od dawna, gdyż w jednej z późniejszych książek autora sporo do niej nawiązywano. Bardzo ucieszyłam się, gdy akurat tę część znalazłam na bibliotecznej półce i jeszcze tego samego dnia zabrałam się do czytania. Wciągnęła mnie na tyle, że chciałam czytać więcej i szybciej, nie zwracając uwagi na to, że kolejnego dnia mam egzamin. Akcja jest niezwykle porywająca, a fabuła wciągająca. Z tą pozycją z pewnością nie można się nudzić.

Temat bezdomności jest dość powszechny w literaturze. Pisał o nim Mark Billingham w powyższej pozycji, Danielle Steel także podjęła się tego wątku, a trio autorek w ,,Cieniach nocy" także nie omieszkało o tym wspomnieć. To już co najmniej trzy pozycje, z którymi tylko ja miałam okazję się zapoznać, a z pewnością jest ich o wiele lepiej. Tak samo rzecz ma się w serialach, jak choćby w ,,Komisarzu Aleksie", gdzie Michał wtopił się w to środowisko, podobnie, jak Tom Thorne w książkowej odsłonie. Tylko czy udało się zapobiec tragedii?

Osobiście przyznam, że nie spodziewałam się aż tak rozbudowanej fabuły. Tutaj każdy, nawet ten najmniej istotny, element ma znaczenie. Wszystko jest ze sobą ściśle powiązane, a czytelnik aż do ostatnich stron nie wie, jak cała sprawa się zakończy i co najważniejsze, kto jest zabójcą. Bardzo lubię to stopniowanie napięcia przez autora, dzięki któremu już nie mogę doczekać się zakończenia. Gdy sięgam po pozycje tego pisarza wiem, że muszę mieć dużo wolnego czasu, gdyż tak szybko ich nie odłożę. Na półce czekają na mnie jeszcze jego trzy książki, za które także niebawem się zabiorę.

,,Zapomniani" Marka Billinghama to już któryś tom serii, który można jeszcze kupić w księgarni. Jego książki niestety mają to do siebie, że są tak dobre, a zarazem trudno dostępne kilka lat po premierze. Na szczęście można znaleźć je w bibliotekach, do czego Was serdecznie zachęcam, jeśli lubicie takie klimaty. Ja jestem jak zwykle oczarowana tą powieścią i już nie mogę doczekać się kolejnych przygód sławnego detektywa.

Moja ocena: 5,5/6

26 komentarzy:

  1. Mam w planach na wakacje inną książkę tego autora, zobaczymy, co z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cały czas mam ogromną ochotę na twórczość tego autora. Muszę się w końcu skusić :) To zdecydowanie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam jeszcze 3 książki w kolejce i za kolejne dwie mam się wymienić:))

      Usuń
  3. bardzo lubię tę serię! z TT, podobno nawet był serial na podstawie książek, ale nigdzie nie mogę znaleźć tytułu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ja też nie znam,ale na niektórych okładkach jest napisane, że powstał.

      Usuń
  4. Nie znam twórczości tego autora, ale z tego co piszesz ciężko dostać jakąś jego powieść, dlatego zobaczę, czy moja biblioteka posiada coś z jegokolekcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie kupić ciężko, ale w mojej bibliotece widziałam aż 5, czego się zupełnie nie spodziewałam. Kupić ciężko te starsze pozycje, nowe są dostępne.

      Usuń
  5. Nie znam twórczości autora, jednak coraz więcej o nim słychać, więc pewnie niedługo się zapoznam z jego książkami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś czuję, że będę chciała bliżej poznać twórczość tego autora.
    kolodynska.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba dobrze czujesz, bo jego książki są naprawdę ciekawe.

      Usuń
  7. Nie słyszałam ani o autorze ani o tej książce. Ale jeśli spotkam ją w bibliotece na pewno ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. okładka jak najbardziej zachęca ; )))

    OdpowiedzUsuń
  9. Fabuła bardzo mi się podoba, a Twoja recenzja zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przekonałam się do kryminałów, a ten brzmi bardzo ciekawie :) Mam nadzieję, że moja biblioteka również jest w niego zaopatrzona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na dobrą sprawę wszystkie kryminały autora, które czytałam są warte uwagi, więc bez różnicy, po który najpierw się sięgnie.

      Usuń
  11. Poszukam pierwszej książki z serii.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nadchodzą wakacje, więc kto wie, może się skuszę na tę i inne książki tego autora :)

    OdpowiedzUsuń