Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

poniedziałek, 1 grudnia 2014

,,Podpalona" Mark Billingham

Wydawca: G+J
Data wydania: 2008
Format : Książka
Liczba stron: 364
Półka: posiadam
Do kupienia: -

Mark Billingham to autor serii o detektywie Tomie Thornie, która z pewnością ma już kilkanaście tomów. ,,Podpalona" to chyba czwarty tom serii, a zarazem jedenasta książka pisarza z którą miałam okazję się zapoznać.

Przed laty została podpalona dziewczynka, podpalacz przyznał się do przestępstwa i został skazany na karę dożywotniego pozbawienia wolności. Niestety, coś poszło nie tak i jego ofiarą stała się inna nastolatka. Niedługo potem ojciec dziewczyny, która miała być celem odszedł z interesu. Po latach podpalacz oznajmił, że skłamał. Do tego dochodzi jeszcze wojna gangów, których członkowie zabijają się nawzajem. Detektyw Tom Thorne nie ma łatwego zadania do rozwiązania.

Książkę chciałam przeczytać już od dawna, jednak kupić jej nie można, a w bibliotece czekałam na nią kilka miesięcy. Bardzo ucieszyłam się więc, gdy dowiedziałam się, że kryminał jest już dostępny i teraz ja będę mogła go przeczytać. Przeczytałam pierwszych 11 tomów serii autorstwa Marka Billinghama i choć może nie wszystkie są zachwycające, to ,,Podpalona" mi się podobała. Nie mogłam jakoś wciągnąć się w historię, myślę, że było to spowodowane moim zmęczeniem. Opisywana historia jest jednak bardzo ciekawa i doskonale skonstruowana.

Występują tutaj dwa gangi, które od lat ze sobą konkurują. Do tego dochodzą porachunki z przeszłości, niezałatwione sprawy, powiązania rodzinne, ukrywanie swojej tożsamości. Całkiem sporo się tutaj dzieje, jednak to zakończenie jest tutaj najbardziej interesujące. Autor doskonale utwierdza nas w przekonaniu, że znamy odpowiedź, wiemy, jak zakończy się ta sprawa, jednak nic bardziej mylnego. To ostatnie strony ukazują, w jakim błędzie byliśmy. Bardzo podoba mi się to, że do samego końca nie wiadomo, jak zakończy się dana sprawa.

,,Podpalona" to ciekawa książka, z którą warto się zapoznać. Można ją czytać bez znajomości poprzednich tomów. Obecnie w Polsce zostało wydanych 13 części - mi zostały do przeczytania tylko ,,Tajemnica" i ,,Perswazja", które także zapowiadają się bardzo interesująco. Mark Billingham to jeden z moich ulubionych autorów. Książki są dobre do przeczytania, jednak niekoniecznie trzeba je kolekcjonować.

Moja ocena: 5/6


16 komentarzy:

  1. Nie znam twórczości tego autora, ale fabuła ''Podpalonej'' szalenie mnie zaciekawiła, więc muszę koniecznie ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tytuł kuszący, ale gatunek już nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sporo już przeczytałaś, ja mam dopiero trzy kryminały z Thornem za sobą :) Są bardzo przyjemne, choć szczególnie wysokich lotów literatura to na pewno nie jest :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że tomy można czytać całkowicie odrębnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książki tego autora bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wypowiadasz się o książkach tego autora w samych superlatywach, więc chyba i ja skuszę się na jego prozę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O! Tą pozycję chętnie bym poznała.

    OdpowiedzUsuń