Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

wtorek, 26 lutego 2013

,,W kanałach Lwowa” Robert Marshall

Wydawnictwo: Świat Książki
Data wydania: 2011
Format : Książka
Ilość stron: 244
Półka: posiadam
Do kupienia: Gandalf 



,,W kanałach Lwowa” Robert Marshall

Robert Marshall to autor wspaniałej i wzruszającej książki o ukrywaniu się ludzi podczas II wojny światowej w kanałach Lwowa.
Żydzi w tamtych czasach nie mieli lekko, trwały ich wywózki, musieli się cały czas ukrywać. Każdy z żyjących marzył o podjęciu pracy, gdyż tylko wtedy miał szansę na przeżycie. Często ich wykorzystywano, pracowali ponad siły.

Rodzinę Chigera chciano wywieść pociągiem wraz z innymi ludźmi za ukrywanie dzieci. Cudem udało im się tego uniknąć, oddali jednak wszystkie rzeczy, które akurat przy sobie posiadali. Wszyscy wtedy żyli w strachu o własne życie. Mężczyzna postanowił wykopać tunel płynący pod rzeką, udało im się przekopać z mieszkania Weissa. Musieli być jednak bardzo ostrożni, gdyż w każdej chwili mogli utonąć. Niedługo potem to miejsce miało stać się ich kryjówką przez 14 miesięcy…

Akcja powieści toczy się w 1943r. we Lwowie.

Bohaterami powieści stają się zwykli ludzie, Żydzi, którzy ze względu na swoje pochodzenie byli wysiedlani, mordowani, nikt nie zwracał na nich uwagi. Przeżyć mogli tylko w jeden sposób – chowając się w kanałach. Było to jednak ryzykowne, w każdej chwili mogli zostać tam odnalezieni.

Nie będę opisywała każdego bohatera z osobna, gdyż uważam, że każdy z nich był w jakiś sposób wyjątkowy i zasługuje na uwagę. Musieli wykazać się wielką odwagą, żyć w brudzie, chłodzie, razem ze szczurami. Czasem przedostawali się do getta, aby zdobyć odzież czy pożywienie.

Szczerze przyznam, że tematyka wojenna należy do jednej z moich ulubionych, jednak ostatnio nie miałam czasu, aby czytać książki z tej dziedziny. Z tematem Lwowa spotkałam się po raz pierwszy, więc z tym większą ochotą zabrałam się za czytanie.

Akcja rozpoczyna się kilka stron od początku powieści, moim zdaniem wstęp był tam zbędny. Napisana jest w sposób zrozumiały, choć trochę zawiły. Mimo wszystko pozycję przeczytałam z przyjemnością. Autor wprowadzał wiele cytatów, co tylko podkreślało wartość dzieła.

Z twórczością tego pisarza zapoznałam się po raz pierwszy, jednak mam nadzieję, że jeszcze kiedyś będzie mi dane przeczytać jakieś inne jego pozycje.

,,W kanałach Lwowa” to doskonała pozycja dla miłośników lat wojny, być może i ta pozycja Wam się spodoba, ja się nie zawiodłam.

Moja ocena : 5/6

21 komentarzy:

  1. Film widziałam, bardzo chciałabym przeczytać jeszcze książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna książka! Teraz czas na film:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po książkę raczej nie sięgnę, ale mam w planach obejrzeć ekranizacje tej historii.

    OdpowiedzUsuń
  4. No ja właśnie nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mam ochoty na tę książkę, ale mam w planach film :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Film już za mną, jak mi się fabuła bardziej zatrze w pamięci to sięgnę po książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobają mi się książki o wojennej tematyce.:)
    Będę miała ją na uwadze.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. byłam we Lwowie ;) moj dziadek tam się urodził ;) a książkę chętnie bym przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na tę książkę mam ochotę już od jakiegoś czasu, mam nadzieję że niedługo wpadnie w moje ręce ... filmu nie oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też filmu nie oglądałam, więc nie mam porównania.

      Usuń
  10. ooo i to jest coś dla mnie, wojna, Lwów, ukrywanie Żydów no wszystko o czym lubię czytać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi również bardzo się podobała :)

    OdpowiedzUsuń