Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

piątek, 14 października 2022

,,Nauczycielka z getta. Wciąż pod wiatr" Aneta Krasińska

 ,,Nauczycielka z getta. Wciąż pod wiatr"


Twórczość Anety Krasińskiej cały czas zyskuje nowe oblicze. Tym razem autorka daje poznać się dzięki pozycji, w której wojna, a konkretnie żydowskie getto w Łodzi odgrywają niebagatelną rolę.

Laura w tym wydaniu musiała zajmować się nastoletnimi braćmi męża. Oni także musieli udać się pracy, by móc zdobyć więcej pożywienia. Nie wiedzieli jednak, że ich praca związana jest z budową obozu prewencyjnego dla polskich dzieci. Rodzina Lewiatanów sama nie do końca sobie dobrze radziła, ale oprócz tego pomagali też polskim sierotom.

W pierwszym tomie tej serii niewiele zostało wyjaśnione. Wtedy jednak nie miałam pojęcia o tym, iż planowane jest wydanie kontynuacji. W związku z tym postanowiłam zapoznać się z drugim tomem, który okazał się wyjaśniającym pod względem wielu spraw, które nie zostały dokończone w pierwszej części.

Zapoznawanie się z lekturami o tematyce wojennej nigdy nie jest przyjemnym zadaniem. Wychodzę jednak z założenia, że dobrze jest poznawać historię. Ta o łódzkim gettcie nie jest zbyt rozpropagowana, więc tym bardziej dobrze jest ją czytać.

,,Nauczycielka z getta. Wciąż pod wiatr" to pozycja dla bardziej doświadczonego czytelnika, który chce poznać historię tego, jak wyglądało życie w tym trudnym dla ludzi czasie. 

Moja ocena: 5/6    

Wpis powstał w ramach współpracy z Wydawnictwem Jaguar.

7 komentarzy:

  1. Ciekawa propozycja książki

    OdpowiedzUsuń
  2. To bardzo potrzebna książka, której lekturę mocno polecam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie historie z tego okresu to trudne lektury. Ale jeżeli są oparte na rzeczywistych faktach, to warto je poznać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam książkę o tym obozie. Przerażające miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam wiele książek o tematyce II Wojny Światowej, jednak ten temat nadal nie przestaje być dla mnie nieodgadniony. Lubię taką literaturę. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach lekturę tego cyklu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam co najmniej kilka tym podobnych pozycji i mam ochoty na kolejną, acz...zawsze podziwiam autorów przygotowujacych tematy wojenne, detale dotyczące np.getta. Ileż pracy trzeba w to włożyć, w rozenanie, badanie historii, by napisać coś, co ma sens i jest zgodne z prawdą!

    OdpowiedzUsuń