Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

poniedziałek, 18 marca 2019

,,Królowa oszczędzania. Mój rok bez zakupów" Cait Flanders



Cait Flanders postanowiła zmienić swoje życie i przez rok zaprzestać zakupów oprócz najpotrzebniejszych artykułów. Czy jej się to udało?

Cait była zwyczajną nastolatką. Była wychowywana przez matkę i ojczyma, bardzo szybko pojawiła się także jej dwójka rodzeństwa, gdy rodzice się zeszli. Alkoholu po raz pierwszy zakosztowała w wieku 12 lat, gdy poszła na spotkanie z biologicznym ojcem. Wpadła w sidła nałogu i nie szczędziła pieniędzy na wszelkie używki. Zadłużyła się do tego stopnia, że postanowiła coś zmienić w swoim życiu.

Naprawdę bardzo rzadko sięgam po tego typu publikacje, ale tym razem postanowiłam zrobić wyjątek. Byłam ciekawa, czy autorka może coś polecić w kwestii minimalizmu. Książka została podzielona na 12 rozdziałów, w których Cait zapisuje, ile miesięcy jest w abstynencji, ile dochodów wydała na życie i w ilu procentach odgruzowała swoje mieszkanie.

Bardzo często wydaje nam się, że wszystkie przedmioty są nam bardzo potrzebne. Autorka udowadnia, że wcale tak nie jest i bez żalu możemy pozbyć się większości z nich. Nie jestem typem chomika, ale nie ukrywam, że mam naprawdę sporo przedmiotów w mieszkaniu, które przecież nie jest z gumy.

,,Królowa oszczędzania. Mój rok bez zakupów" zawiera na końcu kilka porad odnośnie tego, jak zabrać się do oszczędzania i odgruzowywania przestrzeni. Najważniejsze to wyznaczyć sobie cel i się go solennie trzymać. Późnej już pójdzie z górki.

Moja ocena: 4/6


Książka została przeczytana w ramach wyzwania WyPożyczone


15 komentarzy:

  1. Oczyszczenie przestrzeni bywa bardzo uzdrawiające.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdyby to oszczędzanie było jeszcze takie proste... realne tylko jak się mieszka samemu i nie ma dzieci, potem wydatki mnożą się jak szalone.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie zapoznam się z tą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja, oszczędzać nauczyłem się dopiero niedawno... Chciałbym tą wiedze przekazać swoim dzieciom. Czy powinienem podarować im karty od https://www.igoriacard.com/karta-prepaid-kieszonkowe-dla-dzieci/? Mógłbym przelewać na nie ich kieszonkowe. Czy myślicie, ze to dobry pomysł?

    OdpowiedzUsuń
  5. Rok bez zakupów> podziwiam, nie do ogarnięcia myślę :D ale takie delikatne oszczędzanie jak najbardziej warto wprowadzić w życie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa pozycja, idealna dla mnie - typowego chomika zbędnych przedmiotów :D na szczęście nigdy nie popadłam w spiralę długów, ale już nie raz zdarzało mi się kombinować jak pożyczyć brakujące pieniądze. Co prawda zwykle były to niewielkie chwilówki, które spłacałam zaraz po otrzymaniu wypłaty. Niemniej jednak, chciałabym nauczyć się tak zarządzać swoimi funduszami, żeby ew. pożyczki przeznaczać na inwestycje lub luksusowe wakacje, a nie na opłatę czynszu i rachunków.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja, nie odkładam pieniędzy dotąd, dopóki nie mam żadnego, konkretnego celu. Ostatnimi czasy tym celem jest zakup mieszkania dostępnego w ofercie wrocławskiego dewelopera: https://vantage-sa.pl/atrakcyjne-nieruchomosci-wroclaw/ (chciałbym nabyć je za gotówkę).

    OdpowiedzUsuń
  8. Roku bez zakupów to raczej bym nie wytrzymała. Są lepsze sposoby na to, aby zaoszczędzić - po prostu szukać tańszych, ale równie dobrych rozwiązań

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli chodzi o rok bez zakupów ubrań - ubiegły rok praktycznie taki miałam. Wydałam jedynie 150 złotych na obuwie :) Bardzo starannie podchodzę do finansów i wydawania stąd też kupując ubrania - wybieram nie najdroższe, a najlepsze gatunkowo co sprawia, ze mam odzież na lata. Warto spojrzeć na ubrania jako formę inwestycji i zamiast kupować naście koszulek rocznie kupić 6 konkretnych. Ponadto kwestia oszczędzania jest u mnie bardzo naturalną kwestią i choć myślałam, że wiem o niej wszystko bardzo się żdziwiłam jak przeczytałam kilka artykułów z działu oszczędzamNA na blogu https://abcportfela.pl/ i otwarły się dodatkowo dla mnie możliwości zaoszczędzenia już w samym domu czyniąc małe zmiany dla oka, ale jakże widoczne w portfelu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawie napisane. Liczę na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Warto czerpać wiedzę o możliwościach związanych z oszczędzaniem. Łatwiej jest gdy wyznaczyny sobie cel i będziemy do niego dążyć

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest sporo metod, bardzo łatwo można oszczędzić choćby na energii elektrycznej wystarczy zmienić nawyki :)

    OdpowiedzUsuń