niedziela, 26 czerwca 2016

Gra 4 w 1 - Kot w butach, Winnie Pooh, Chłopiec i Karlson, Wakacje w Prostokwaszyno

Dziś przedstawiam Wam kolejną z gier kupioną w Rosji. Za tę zapłaciłam 20 złotych. W pudełku znajdowały się 4 plansze do gry, pionki i 2 kostki oraz prezent - puzzle.



Gra Kot w butach - przeznaczona jest dla 2-4 osób w wieku od 5-10 lat, rozgrywka trwa ok. 30 minut. Przed grą trzeba wyciąć karteczki z Niespodzianką (należy odwrócić je napisami do dołu) i z obliczem Kota w Butach. Każdy wybiera swój pionek i rozpoczyna się gra. Zielone pole z czerwonym krzyżem oznacza, że tracimy kolejkę. Całe niebieskie powoduje,  że przesuwamy się tam, gdzie wskazuje nam grot strzałki, czerwone - cofamy się. Żółte pole z wizerunkiem kota - bierzemy żeton z wizerunkiem kota. Możemy go wykorzystać, by nie cofać się zgodnie z czerwoną strzałką lub nie opuszczać kolejki. Po jego wykorzystaniu, wraca do ogólnej puli. Pomarańczowe pole z wykrzyknikiem - bierzemy karteczkę z napisem Niespodzianka, wypełniamy zadanie i odkładamy. Na polach z oznaczeniami 2, 4 oraz 1, 3 przerywamy nasz ruch. Jeśli kolejnym razem wyrzucimy liczbę oczek ukazanych na polu to ruszamy dalej, jeśli inne - stoimy tak długo, aż nie wyrzucimy tych oczek. Grę wygrywa osoba, która pierwsza dojdzie do mety.


Gra Wakacje w Prostokwaszyno - przeznaczona jest dla 2-4 osób w wieku od 5-10 lat, rozgrywka trwa ok. 30 minut. Przed grą należy wyciąć karteczki z napisem Niespodzianka (odwracamy je zadaniami do dołu) oraz żetony z ptakiem. Rozpoczynamy grę. Przesuwamy się o tyle pól, ile wskazuje nam kostka. Gdy staniemy na całym fioletowym polu tracimy kolejkę. Gdy staniemy na pomarańczowym polu z wizerunkiem ptaka bierzemy sobie jeden żeton. Niebieskie pole oznacza, że idziemy na miejsce, które wskazuje nam grot strzałki, czerwone - że się cofamy (jeśli mamy żeton nie musimy się cofać). Żółte pole ze znakiem zapytania oznacza, że bierzemy karteczkę z napisem Niespodzianka, wykonujemy zadanie i odkładamy ją na bok. Różowe pole prowadzi nas przez mostek w jedną lub drugą stronę. Możemy tego uniknąć, gdy oddamy do wspólnej puli żeton. Aby zakończyć grę trzeba stanąć typowo na zielonym polu z kamerą. Gdy wyrzucimy za dużo czek, cofamy się o tę różnicę. Wygrywa pierwsza osoba, która pierwsza stanie na finiszowym zielonym polu.


Gra Chłopiec i Karlson - przeznaczona jest dla 2-4 osób w wieku od 5-10 lat, rozgrywka trwa ok. 30 minut. Plansza składa się z trzech pokoi. Przed grą należy wyciąć żetony z konfiturą i karteczki z napisem Niespodzianka. Żetony mogą być odkryte, karteczki trzeba ułożyć zadaniami do dołu. Grę zaczyna ten, kto wyrzucił największą liczbę oczek. Przesuwamy się naprzód o tyle pól, ile wskazuje nam kostka. Pole z zielonym wykrzyknikiem oznacza, że bierzemy karteczkę z Niespodzianką, wypełniamy zadanie i odkładamy ją na bok. Pole z konfiturą oznacza, że bierzemy jeden żeton na stałe. Niebieskie pole oznacza, że idziemy naprzód tam, gdzie znajduje się grot strzałki. Gra kończy się, gdy zabraknie żetonów z konfiturą. Wygrywa ta osoba, która ma ich najwięcej.


Gra Winnie Pooh - przeznaczona jest dla 2-4 osób w wieku od 5-10 lat, rozgrywka trwa ok. 30 minut. Przed grą należy wyciąć karteczki z napisem Niespodzianka i odwrócić je zadaniami do dołu, żetony z balonikami mogą leżeć odsłonięte obok. Przesuwamy się o tyle pól, ile wskazuje nam kostka. Pole z osą/pszczołą oznacza, że opuszczamy kolejkę. Pole z balonikiem - bierzemy żeton. Niebieskie pole - przesuwamy się zgodnie z grotem strzałki do przodu, czerwone - do tyłu (jeśli mamy żeton z balonikiem nie musimy się cofać). Pole z kubkiem miodu - bierzemy karteczkę z napisem Niespodzianka, wypełniamy zadanie i odkładamy ją na bok. Całe fioletowe pole - mamy zwrócić się z pomocą do bohatera, w kolejnym ruchu przesuwamy się od jego domku w stronę mety. Aby skończyć grę musimy koniecznie stanąć na czerwonym polu z pszczołami. gdy wyrzucimy za dużo oczek cofamy się o tyle pól do tyłu. Wygrywa osoba, która jako pierwsza stanie na finiszowym czerwonym polu.


54-elementowe puzzle były bardzo miłym dodatkiem do gier. Układa się je szybko, łatwo wchodzą, są tekturowe. Obrazek także jest bardzo ładny.


Wszystkie gry są wykonane na lekkiej dykcie, jednak mimo to są dość proste, a dodatkowo zawsze można je czymś podtrzymać, by się nie wyginały. Gry są w większości podobne, jednak dzięki ulubionym bohaterem nie powinny tak szybko się znudzić. Nie mam także nic do zarzucenia oprawie graficznej.

Moja ocena: 5/6

Gra i puzzle biorą udział w wyzwaniu


4 komentarze:

  1. Ale super gra. Muszę ją mieć!

    OdpowiedzUsuń
  2. co tu dużo mówić - mi by się nie zdała na nic, bo nie przeczytałabym instrukcji ;)
    widzę, ze to już kolejna gra u Ciebie w tym roku - nie jesteś zainteresowana dołączeniem do akcji popularyzującej taka rozrywkę? osobiście bardzo polecam projekt Grajmy! :)

    OdpowiedzUsuń