Zostań konsultantką Avon

Zostań konsultantką Avon

 Sklep Avon

to marka produktów kosmetycznych popularna na polskim rynku. Warto z tego skorzystać. Zostań konsultantką Avon i korzystać z dodatkowych zniżek od 15% do 45 %, a oprócz tego otrzymaj produkty z programu dla nowych konsultantek. Dodatkowo możesz polecać kosmetyki znajomym, dając im bezpłatne katalogi z nowościami firmy. Proces rejestracji jest prosty, bezpłatny i nie ma konieczności kupowania czegoś co miesiąc. Oferta firmy Avon jest tak szeroka, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie.

czwartek, 2 stycznia 2014

Dyskusyjne czwartki - Czytanie książek z czasów dzieciństwa.



Każdy z nas jest w różnym wieku, a więc automatycznie lektury mojego dzieciństwa nie zawsze muszą być takie same, jak kogoś innego. Ja pamiętam opowieści o Reksiu, Martynce, czy Koszmarnym Karolku. Choć minęło już sporo lat nadal chętnie wracam do tych historii.

Jak dobrze wiecie Martynkę uwielbiam i moja miłość do niej nigdy nie zaniknie. Tak samo wygląda sprawa z Koszmarnym Karolkiem, który zachwycał mnie już dobre 10 lat temu. Niedawno miałam także okazję, aby znów powrócić do Reksia. Wiadomo, że powstało wiele nowych książek, które też lubię czytać, jednak te dawniejsze darzę jakimś szczególnym sentymentem.

Co nam daje czytanie książek z czasów dzieciństwa? Moim zdaniem dzięki temu znów możemy powrócić do lat młodości i powspominać beztroskie lata, kiedy nic tak naprawdę się nie liczyło. Nie twierdzę, że czytam te same książki po kilka razy, bo tak nie jest. Serie, które lubię mają po kilkadziesiąt historii, więc nie muszę się powtarzać.

Bardzo lubię wracać do pozycji i autorów, których znam i sobie cenię. W końcu coś musi być w ich twórczości, skoro ich dzieła przetrwały kilkanaście lat i nadal cieszą młodych czytelników. Jednak to tylko od nas zależy, czy młodsze pokolenia także będą o nich pamiętać. Jeśli będziemy kupowali tylko nowe pozycje to te stare niestety zanikną...

36 komentarzy:

  1. Ja się wychowałam na bajkach Disneya, ale do nich specjalnie nie wracam. Za to ciągle zaczytuję się w "Felixie, Necie i Nice" czyli książkach końca podstawówki i początku gimnazjum :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ich wtedy nie znałam, a teraz jeszcze nie jestem nimi zainteresowana;)

      Usuń
  2. Ja najbardziej lubię klasyczne, stare baśnie np. Kopciuszek, Królowa Śniegu, Kot w butach itp. I staram się by najmłodsi z mojej rodziny tylko takowe poznawali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klasyczne baśnie to swoją drogą lubię. Mam już kilka takich książek, aż zaczynają mi się te baśnie powtarzać.

      Usuń
  3. Zaglądam na blogroll i myślę sobie pomyliłaś się, dziś przecież środa ;P Taaaa....
    Za dużo tego wolnego chyba ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje dzieciństwo to przede wszystkim baśnie Andersena... Mogłam czytać w kółko i nigdy mi się nie znudziły. Koszmarnego Karolka też lubiłam :P

    OdpowiedzUsuń
  5. To wanże by swoim dzieciom pokazywać książki, które nas ukształtowały w dzieciństwie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Każda książka dla dziecka musi być również dobra dla dorosłego czytelnika - tak uważam, bo dobre książki, to takie dla każdego. Czytając z Tosią te lektury dochodzę do wniosku, że tak naprawdę jest i musi być:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też tak sądzę. Anię z Zielonego Wzgórza też lubiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też uwielbiam starsze książki i nawet chętniej je czytam niż wszystkie te nowości. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. szkoda ze moje ksiazki nie przetrwały do dzis:(

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja niestety nie mam czasu na czytanie książek z dzieciństwa i czytam aktualne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No przecież Ty masz łatwiej, bo masz Natalkę ;)

      Usuń
  11. Ja póki co nie wracam do takich książek, bo ich nie mam. Jednak kiedy jestem u jakiegoś dzieciaczka z rodziny, to chętnie sięgam i oglądam obrazki, a także czytam maluchom. Sama nie mam po co ich kupować, kiedy będę mieć dzieci to na pewno się to zmieni :) Może to nie jest jakaś znana książka, ale "Gelosomino w krainie kłamczuchów" to moja ulubiona, tak samo jak "Baśnie z tysiąca i jednej nocy" - to najbardziej pamiętam z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kojarzę Baśnie z tysiąca i jednej nocy. Tej drugiej zupełnie nie znam.

      Usuń
  12. Czytam książki z dzieciństwa, póki co Mikołajka, ale ostatnio korce mnie baśnie i bajki ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam czytać takie stare już ksiażki, teraz mam pretekst, bo mam młodszego brata :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Może za kilak lat i ja będę wracać do książek z dzieciństwa, na razie wybieram książki młodzieżowe. ;) Choc baśniami z dawnych lat nie pogardzę. :P

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam książki z mojego dzieciństwa, teraz czytam je córce :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze ma się sentyment do takich powieści. Ja mam taki np. do "Ferdynanda Wspaniałego" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To polecam, książka Ludwika Jerzego Kerna, bardzo przyjemna :D Zdaje się, że była niegdyś (te parędziesiąt lat temu) popularna, nakręcono nawet serial animowany :)

      Usuń
    2. Jak będę miała okazję to na pewno się zapoznam. Dzięki.

      Usuń
  17. A ja się trochę boję wracać do książek z dzieciństwa - boję się, że czar pryśnie. Chociaż pewnie niedługo zacznę podsuwać synkowi to, co mnie kiedyś zachwycało. Na razie razem czytamy Tuwima i Brzechwę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię tych autorów i odkrywam ich książki na nowo.

      Usuń